MERCHANDISING EDITORIAL ON NETFLIX "CASE STUDY SANTA CLARITA DIET SEASON 3"

Authors

  • Renato Márcio Martins de Campos
  • Karen Sérgio
  • Guilherme Sica UNAERP

Abstract

July 1, 1941 was marked in the trajectory of communication when, in the midst of World War II, the first television commercial recorded in history aired. Vetoed from the media, commercials gained space on the screens of rare televisions across the United States thanks to intervention by the Federal Communications Commission (FCC). According to her, the migration of advertising from radio and print media to television was only a matter of time. In this way, the US government allowed the first 10 seconds of NBC advertising to run shortly before the Brooklyn Dodgers and Philadelphia Phillies baseball game. With the evolution of the media, the advent of the internet and the creation of streaming service websites the evolution of advertising continues.

Author Biographies

Renato Márcio Martins de Campos

Mestre em Comunicação e Mercado pela Faculdade de Comunicação Social Cásper Líbero (2003). Especialista em Teoria e Técnica da Comunicação Social pela Cásper Líbero (1998). Graduado em Comunicação Social - Habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade de Mogi das Cruzes (1996). Atualmente é professor titular da Universidade de Ribeirão Preto (Unaerp) e do Centro Universitário de Araraquara (Uniara). Atua como docente e pesquisador na área de Comunicação com ênfase nos seguintes temas: Marketing, Teoria da Comunicação e Cinema Brasileiro. Coordena o Centro de Informação em Comunicação (CIC) que desenvolve pesquisas institucionais e de mercado.

Karen Sérgio

Pesquisadora graduada pelo Curso de Publicidade e Propaganda da UNAERP

Guilherme Sica, UNAERP

Pesquisador graduado pelo Curso de Publicidade e Propaganda da UNAERP

Published

2020-01-10

How to Cite

Campos, R. M. M. de, Sérgio, K., & Sica, G. (2020). MERCHANDISING EDITORIAL ON NETFLIX "CASE STUDY SANTA CLARITA DIET SEASON 3". In Revista | ISSN: 1980-6418, 12, 105–118. Retrieved from https://revistas.unaerp.br/inrevista/article/view/1842